Frantsiisiettevõtte Bottega Verde positsioneeringu ja turundusstrateegia loomine

     

    Taust

    Bottega Verde on looduskosmeetikabränd Itaaliast, mis on Eesti turul tegutsenud alates 2016, avades esimese poe Ülemiste keskuses, teise poe Rocca al Mares 2017. Frantsiisi alusel toob kaubamärki maale L’Dolcevita, kelle alla kuulub teisigi frantsiisiettevõtteid. Tihtipeale on frantsiisijatel emaettevõtetega suhtlemine loovatel teemadel keerukas – tuleb arvestada piiranguid, aga tunda kohalikku turgu ning kasvatada müüke eelnevat arvesse võttes.

    Vajadus

    Vajadus oli paremini arusaada Bottega Verde tarbijast ning luua turundusstrateegia, mis arvestaks kasutaja vajaduste, eelistuste ja  harjumustega ehk paneks paika pikemaks ajaks brändi vundamendi, fookuse ja eesmärgid.

    Lahendus

    1. Kasutajauuring, mille käigus intervjueeriti seniseid püsikliente, ettevõtte töötajaid ja potentsiaalseid kliente. Leiti kinnitus hüpoteesidele ning saadi pilt sellest, mida ja miks eelistatakse.
    2. Analüüs, mille käigus uuriti maailmas toimuvaid trende ja piiritaguseid Bottega Verde esinduste tegevusi, emaettevõtte piiranguid ja võimalusi jms.

    Põhileidused (mida saan siin välja tuua):

    1. Loodustoodete valikul kehtib klientidel põhimõte: mida vähem (koostises), seda parem. Ka toidus.
    2. Looduskosmeetika juurde jõutakse siis, kui ollakse ära proovinud laiatarbe- ja apteegikosmeetika. Üks ei täida lubadusi, teine on tihti liiga kallis.
    3. Naised on lojaalsed ühele ilutootele ca 3 aastat, mõni pikemalt. Kõik oleneb, kas lubadused peavad paika ja kas nahk on saanud ka vahepeal vaheldust (nahk vajab vaheldust).
    4. Inimesed on piisavalt mugavad ja laisad – pigem vähem ilutooteid, aga häid.
    5. Kosmeetikas kuulatakse sõbrannade soovitusi – usaldusväärne allikas.
    6. Toodete kestvus üldiselt – näokreemid ca 3 kuud, kätekreemid ca 1 kuu, kehatooted ca 2 kuud, kosmeetika ca 6 kuud kuni aasta. Kõik sõltub sellest, mitut toodet paralleelselt kasutatakse ja millised on harjumused, vajadused.
    7. Mitmekesisus ja ahvatlevad valikud meie ümber tekitavad meis uusi soove, kuid oleme ka piisavalt mugavad, et kui meie eest hoolitsetakse väga hästi, siis pole väga põhjust muutusi ellu viia.
    8. Sõbrannadele ilutooteid kinkida ei ole lihtne, sest selleks on inimesel liiga spetsiifilised vajadused, küll aga saab kinkida kehahooldust.
    9. Sobiva toote leiab katsetades.
    10. Ühe brändi poes on teenindajad pädevamad, seega õige toote leidmine on lihtsam.


    Tulemus

    Turundusstrateegia, mis pani selgelt paika:
    1) sihtrühma kirjelduse koos vajadustega;
    2) ettevõtte positsioneerimise;
    3) brändi fookuse koos eristuvuse, tugevuste ja nõrkustega;
    4) turundustegevuste soovitused lühemas ja kaugemas perspektiivis.

    Antud uuring, analüüs ja strateegia võimaldasid juhtidel julgemalt suuri otsuseid ette võtta, mis aitavad ettevõttel areneda ja kasvada. Näiteks e-pood, mis valmis aasta hiljem: https://bottegaverde.ee.

    ***

    “Mari pakutud strateegia sobib kokku sellega, mis suunda me ettevõttega soovime liikuda – turundustegevuste vallas loobuksime muudest tegevustest/ reklaamidest ning keskenduksime digiturundusele ja kaubanduskeskusele turundusele. Pakutud lähituleviku vaade on igati mõistlik ja plaan on see realiseerida koos mõõdetavate tulemustega.”

    Janek Birnbaum
    L’Dolcevita osanik ja tegevjuht

    ***

    Soovid enda ettevõttele ka selgust tarbijate eelistuse, positsioneeringu ja eristuvuse osas? Kirjuta mulle: mari.arnover@gmail.com

    SAAME TUTTAVAKS

    Korrastan Sinu ettevõtte brändi ja aitan aru saada sellest, mida kliendid vajavad.