Kliendiuuring: kuidas valida õigeid nahahooldustooteid?

    , , ,
    Kliendiuuring: kuidas valida õigeid nahahooldustooteid?

    Kas tead, mis tüüpi on Sinu nahk?

    Kõik algab justkui lihtsast, samas keerulisest küsimusest. Tegin enne kvalitaativuuringut kiire küsitluse ning tulemus:

    Me kasutame kõik ilmselt vähemal-rohkemal määral igapäevaselt erinevaid hooldustooteid, aga kas ka meile õigeid?

    Vajadus

    Eesti ettevõte soovis koos TallTech laboriga globaalsele turule tuua nahatestri, mis aitaks meie kõigi elu natuke lihtsamaks teha – testida erineval aastaajal, erineval ajahetkel enda naha seisukorda ENNE nahahooldustoote ostu. Ikka selleks, et tooted tegelikult ka sobiksid. Muidugi jääb alati väike võimalus, et Sinu nahk reageerib mõne komponendiga allergiliselt – tõde selgub nahal.

    Niisiis oli vaja aru saada, kuidas tarbijaid hetkel oma ostuotsuseid teevad, mida kogevad ja kui lihtne see protsess nende jaoks on. Vaja oli sisendit copywriteritele ja veebiarendajatele, et teha globaalne teenus, mis kõnetaks. Niisiis rääkisin inimestega.

    Uuring

    Kvalitatiivuuringus osales 14 inimest – naisi ja mehi, ainult ökotooteid eelistavaid või mõne kindla brändi omi, erinevas vanuses nii Eestist kui piiri tagant ning nii tarbijaid kui ka ilutoodete edasimüüjaid.

    Esmalt, nahatüübid: kuiv, rasune, kombineeritud (t-tsoon on rasune, muu kuiv).

    15 tähelepanekut naha kohta, mida saan siin jagada:
    1. Nahk on esimene indikaator, mis näitab meile, kui midagi on organismis valesti – iseasi, kas me oskame teda kuulata on iseküsimus. Toksiinid väljuvad naha kaudu, näiteks rämpstoidu söömise tagajärjel. Kõik on seotud.
    2. Tarbija ei tea tihti oma nahatüüpi, mida tooted sisaldavad või kuidas neid kasutada (miks, kuidas, mida).
    3. Nahatüüp võib elu jooksul ka muutuda, nt noorena rasune ja hiljem kuiv või vastupidi.
    4. Oluline ei ole mitte ainult nahatüüp, vaid hetkeolukord ja sinu unikaalne kombinatsioon, mida teab näiteks sinu kosmeetik. Kui sellise kombinatsiooniga saad abi juba sina, siis võib kindel olla, et keegi veel.
    5. Tarbija: “Õige toote leidmise valem: katseta, katseta, katseta ehk elukogemus + raha kulutamine. Kui oled ca 27-aastane, siis juba enam-vähem tead ja tunned nii enda nahka kui tooteid, mis sobivad.”
    6. Ükski toode ei ole igavene, st nahk väsib ja ei toimi enam.
    7. Punetus, paistetus tuleb sageli valest toote kasutus (nt üledoseerimine, valede juhuste kokkulangevus, vesi), aga arvatakse, et allergia.
    8. Nahk uueneb 40 päevaga – alles siis võib oodata esimesi tulemusi. Seega imet ei tee toote vaid mõne korra kasutamine.
    9. Kallis kreem ei tee imet, kallis ei ole garantii.
    10. Iluideaalid mõjutavad ehk nahaarst on küll öelnud, et päikese eest tasub enda kaitsta kui tahad sama ilus ka 20 aasta pärast olla, aga tühja sest – tahaks jumekas / kortsudeta olla täna, leivad tarbijad.
    11. Ennetamine ehk korralik nahahooldus (eriti puhastamine) on kõige odavam viis säästa ning tagada nahaprobleemide mitte ilmnemine ning kortsude edasi lükkamise jms.
    12. Kes on usaldusväärne soovitama? “Sõbrad-tuttavad ja need, kellel samad jamad olnud. Või kui on hea kosmeetik leitud. Nahaarstid ja erakliinikud ei ole usaldusväärsed, öeldes, et polegi väljapääsu või võta antibiootikume. “Hakkad aga ise nahka niisutama ja vaevused kaovad”, väljavõte intervjuust.
    13. Kõik, mis poes müügil ei ole kontrollitud ega hea. Su keha ei ole prügikast, et võid talle määrida peale kõike ja süüa sisse kõike ning oodata imet.
    14. Valem, mis kõiki tegelikult aitab ja algab seestpoolt – joo vett, võta omega 3, puhasta nahka ja niisuta kerge kreemiga. Seda ei teata ega tehta.
    15. Nahaprobleemide korral leitakse nahatestiks aeg KOHE.

    Kokkuvõttes: kosmeetikat on palju, aga teadmisi veel liiga vähe.

    Tulemus

    Brändi identiteet, sh pakend: Saana Hellsten
    Koduleht: Fraktal
    Fotod: Laura Nestor

    www.hauto.com

    Proovi ise järele.