Turundusaudit ja kliendiuuring katusebrändile Ehtne

     

    Taust

    Saaremaa kvaliteedimärk Ehtne oli jõudnud etappi, kus tööd oli tehtud ligi 10 aastat, kuid jõutud ristmikule – ajad on muutunud ja puudub selge visioon kuidas edasi, sest:

    1. Tarbija mandril pole märgist veel tihti kuulnud (toetus 10 inimese juhuvalikuga küsitlusele) ja ostuotsuseks puudub põhjus MIKS peaks Ehtne tooteid / teenuseid ostma ja eelistama. Ehk pole teada lugu, väärtused, tootmispõhimõtted, millest ehe ja aus kaup alguse saab.
    2. Tootjate jaoks ei ole märk piisavalt mõtestatud ja tasuvus analüüsitud, et pakenditele märki lisada ja ühiskampaaniatega kaasa minna.
    3. Tootjatel on erinevad soovid, võimalused ja eesmärgid, mis tuleneb ettevõtete suurusest ja turul oldud ajast.

    Vajadus

    Müügi ja nähtavuse tõus nii sel aastal kui ka järgnevatel, nii Saaremaal kui ka mandril.
    Selle projekti eesmärgid olid:
    1) kõik märgikandjad saaksid sõna sekka öelda ning näeksid märgis lisaväärtust ja nende müük kasvaks.
    2) tarbijad saaksid aru märgi väärtusest – eelistaksid Saaremaa tooteid teistele Eesti väiketalutoodetele ning eelistaksid puhata Saaremaal.
    3) kommunikatsioonis kasutusel õiged põhisõnumid ja visuaalne maailm.

     

    Lahendus

    1. Märgikandjate uuring – e-uuring + intervjuud;
    2. Tarbijauuring, mille käigus intervjueeriti tarbijaid, kes eelistavad puhata Eestimaal ning toiduks võimalikult puhast ja kohalikku.
    3. Digiuuring koostöös SEO Agentuuriga.
    4. Analüüs, mille käigus uuriti maailmas levivaid tarbija käitumistrende.

    Tulemus

    Selge arusaam, mis seisus märk kui bränd on, mis teeb märgi eristuvaks ja eriliseks nii tootjate jaoks kui tarbijate.

    Lisaks:
    – põhisõnumid selleks aastaks, mis sobiksid universaalselt kasutada kõigil märgikandjatel (nii suurettevõtetel kui ka väikestel, nii käsitöölistel kui ka toidutootjatel);
    – fotokeel – näited, milline stiil toetab sõnumeid kõige paremini;
    – ettepanekud turundustegevusteks, kuhu suunata fookus sel aastal, 5 aastaga;
    – ettepanekud sihtrühmadeks, keda sõnumitega kõnetada.

    See uuring, analüüs ja strateegia võimaldasid juhtidel julgemalt suuri otsuseid ette võtta, mis aitavad märgikandjatel müüki kasvatada ja õigel ajal õiges kohas nähtavad olla.

    SAAME TUTTAVAKS

    Korrastan Sinu ettevõtte brändi ja aitan aru saada sellest, mida kliendid vajavad.