Kuidas saavutada parem positsioon turul kui konkurendil?

    Selleks, et saavutada eesmärki ja panna paika brändi ehk kaubamärgi positsioneering, pead mõtlema järgnevale:

    Esiteks, olema teadlik hetkeolukorrast (kas oskad kõikidele küsimustele vastata):
    – mis on brändi tugevused?
    – mis on brändi nõrkused?
    – mida teevad konkurendid hästi ja kellega me üldse konkureerime?
    – mis teeb meid eriliseks?
    – millised on meie väärtused?
    – kes on meie sihtrühmad ja kliendid? ja mida nad vajavad ja mis väärtust me loome klientidele?
    Need vastused aitavad sul paika panna pikemaks ajaks brändi tuuma ehk vundamendi.

    Väärtus seisneb kolmes asjas:
    – aitab hoida kõigis tegevustes ja otsustes fookust;
    – aitab kasutajate ja klientidega luua dialoogi, sest on olemas mõistmine, miks meid eelistatakse ja millal.
    – aitab vähendada kulutusi ja olla efektiivsem (ära jäävad uisa-päisa tehtud kulutused, et äkki on õige);

    Teiseks, sõnasta soovitud eesmärk – kuhu sa tahad brändiga jõuda?
    Kolmandaks, mis on takistused, mis seda hetkel teha ei lase? Milles vajad abi?
    Kokkuvõttes tekib selge arusaam ja tegevusplaan, et liikuda edasi.

    Mõned näited tehtud töödest:

    1) ÖUN käsitöölimonaadid, kus positsioneering aitas turule tuua uue toote, mis vastab vajadustele.
    2) Bottega Verde, kus positsioneering aitas äri laiendada e-poe näol.
    3) Live Marketing, kus positsioneering aitas ettevõttel hakata kasvama ja lõpetada ära pooleliolnud koduleht.

    Kui sulle tundub aga eelnev keeruline, siis saan sind kõiges aidata – telli positsioneering ja brändi analüüs: mari.arnover@gmail.com.