5 asja, mida on hea teada brändist

    Väikeettevõtetes läheb igapäevaselt kogu aur põhitegevusele – tootmisele või teenuse pakkumisele. Pole teadmisi ega aega mõelda laiemalt – miks sinu teenust või toodet eelistatakse? Läbimõeldud teenus või toode saab kujuneda brändiks, mille eest saab õigustatult küsida ka kõrgemat hinda.

    Mis on bränd?


    Bränd on kogemus, kokkupuude, mälestus kliendi peas sinu teenusest / tootest / ettevõttest. Bränd on see, mida räägitakse teistele.

    Mis eristab tugevaid brände nõrkadest?


    Tugevad brändid suunavad soovitud kogemust ise. Paika on pandud märksõnad, eristuvus, klientide vajadustest arusaamine ning pikem eesmärk – MIKS kõike tehakse. See teadmine on viidud KÕIGINI ettevõttes – ühtviisi teadlikud on teenindaja, koristaja, müügimees, juhatuse esimees, mis on fookus ning kuidas selleni jõuda. See aitab kõigil teha ise õigeid otsuseid. Kui ettevõtte kultuuris on lubatud eksida ja katsetades parim tulemus tuua, siis säilib ka töötajates tahe pingutada, vastutada ning loov olla. Oluline, et klient saaks sarnase kogemus nii ettevõtte kodulehel käies, helistades, kirjutades, kohale tulles, tootet / teenust kasutadades. Sest kui üks lüli on nõrk, on nõrk ka bränd tervikuna.

    Mis tagab edu?


    Fookus, kliendist arusaam ja järjepidevus. Oluline ei ole see, et sul on vaja müügiboonus selle kuuga täis saada või hooaja kaubast kiiresti lahti saada – see tuleb varem või hiljem välja ning klient hääletab pettudes jalgadega. Kui sa saad aru, miks klient just sinu (ettevõtte) poole pöördus (sinuga on tal lihtne asju ajada või siit saab ta kõige paremat kvaliteeti või tema aega ei raisata või ta saab liikuda lähemale oma unistusele), siis hakkad sa nägema oma toodet või teenust kui abivahendit ja klienti mõistma. Järjepidevus on aga oluline, sest sina oled iga päev oma teemas sees, aga klient näeb toodet / teenust esimest korda või kord aastas. Tema tahab saada emotsiooni ja kõrgtasemel teenindust iga kord.

    Millal bränd valmis saab?


    Töö brändiga käib iga päev ja kogu aeg. Turg muutub, tehnoloogia areneb, konkurendid ei maga, inimeste vajadused ajas muutuvad.

    Mida teha, et sinu teenusest / tootest saaks nõutud bränd?


    Tugeval brändil on tugev vundament, ära sõnastatud brändi tuum – tugevused, nõrkused, eristuvus, sihtrühmad, sihtrühmade vajadused, brändi väärtused. 
Kas sul on see olemas?

    Kui ei, saan aidata. Kirjuta ja teen sulle pakkumise: mari.arnover@gmail.com